hrek : Mi is a baja a Nissan Silvi-m nak???? |
Mi is a baja a Nissan Silvi-m nak????
supra01 2007.01.26. 20:41
Nyl!
Szia Doki! Van egy Nissan Silvia 1.8 turbm (1985, 128 ezer km). Csnya kelepel hangot hallok a motorbl, de csak akkor ha gzt adok. Motorfk zemben csendes. Ezen kvl ilyenkor a rezgsek is sokkal magasabbak, mint amikor kt ve megvettem. Mintha egyenetlenl jrna a motor. Ez egybknt jelentkezik alapjratnl is. Fleg ha hideg a motor. Ha bemelegszik utna j szokott lenni. A gyertykban (8) kb. 10 ezer km lehet. A szerelm azt mondja, hogy ne foglalkozzak vele mert neki is ilyen az Audija, s hogy szerinte azrt van mert a hidrotkket kellene kicserlni. Mit gondolsz? Igaza van?
A kuplung pedig nha kehes. Nem a vltssal van baj hanem a cssztatssal. Ritkn de ha igen akkor eszmletlen hangot tud adni s a kocsi nem mozdul. Fleg indulsnl jelentkezik amikor igazn kell cssztatni. Ilyenkor jbl kinyomom s ismt megprblom. ltalban sikerl. Errl mi a vlamnyed? Megrett a cserre? Vlaszod elre is ksznm! dv, P. (2001. 05. 13.)
Ha jl saccolom neked az aut orrban a CA 18 ET tpus motor koporog. A dolgok szpsghibja, hogy ebben a motorban nincsenek is hidraulikus tkk. Mechanikusan llthatak a szelepek hzagjai. Teht nem rtana azt a szelepfedelet levenni s al kukkantani, mik is ott a hrek? Ugyanis ennek a motornak van egy-kt gyenge pontja, ami ha elhanyagoljk, igen csak ki tud bakkentani az emberrel!
A himbk tengelyei (merthogy keresztbltses turb motor a szentem) egy egysgben s kicsit gyenge mdon vannak lefogatva a hengerfejhez. Ha sokig zemelnek nagy szelephzagokkal, a rgzt tcsavarok ki tudnak szakadni, s ettl a szelephzagok mg tovbb nnek. Aztn egyszer csak vgleg lell a motor! (Mert a kimozdult csavarok annyira engedik a himbkat megemelkedni, hogy a szelepek mr ki sem nyitnak.)
A msik gyenge pont, amit ellenrizni kell, s szksg esetn javtani, a kiegyenslyoz tengely. Ezt egy kln vezrmszj-szer bords szj hajtja, s a motor jrst hivatott simbb tenni az als fordulati tartomnyokban. ltalban ennek a tengelynek a csapgyai szoktak tnkremenni s a tengely akr megszorulhat, eltpve a kis hajt szjt. A blokkban is krt tud tenni!
Mg a megszorulsa eltt is tudja a lert tneteket produklni. A komolyabbik baj azonban az, hogy a ftengely csapgyaival azonos olajozsi krben kapja a kenst s tnkremenetele miatt a ftengely csapgyainak, a hajtkarok csapgyainak s a turb feltltnek is kevesebb olaj jut zem kzben. Ez pedig az lmos knyv szerint nem a hossz motor lettartam tipikus jele! Teht nem igazn szabadna ezt a problmt egy "hallgasd s autzz tovbb" cm j tanccsal elintzni. Mert a motor teljes tnkremenetelhez is vezethet! Ha gondolod keress meg, A problma oka kb. fl ra alatt tisztzhat, de csak a motor kisebb megbontsval
|