hírek : Mi is a baja a Nissan Silvi-ám nak???? |
Mi is a baja a Nissan Silvi-ám nak????
supra01 2007.01.26. 20:41
Nyíl!
Szia Doki! Van egy Nissan Silvia 1.8 turbóm (1985, 128 ezer km). Csúnya kelepelő hangot hallok a motorból, de csak akkor ha gázt adok. Motorfék üzemben csendes. Ezen kívül ilyenkor a rezgések is sokkal magasabbak, mint amikor két éve megvettem. Mintha egyenetlenül járna a motor. Ez egyébként jelentkezik alapjáratnál is. Főleg ha hideg a motor. Ha bemelegszik utána jó szokott lenni. A gyertyákban (8) kb. 10 ezer km lehet. A szerelőm azt mondja, hogy ne foglalkozzak vele mert neki is ilyen az Audija, és hogy szerinte azért van mert a hidrotőkéket kellene kicserélni. Mit gondolsz? Igaza van?
A kuplung pedig néha kehes. Nem a váltással van baj hanem a csúsztatással. Ritkán de ha igen akkor eszméletlen hangot tud adni és a kocsi nem mozdul. Főleg indulásnál jelentkezik amikor igazán kell csúsztatni. Ilyenkor újból kinyomom és ismét megpróbálom. Általában sikerül. Erről mi a vélaményed? Megérett a cserére? Válaszod előre is köszönöm! Üdv, P. (2001. 05. 13.)
Ha jól saccolom neked az autó orrában a CA 18 ET típusú motor koporog. A dolgok szépséghibája, hogy ebben a motorban nincsenek is hidraulikus tőkék. Mechanikusan állíthatóak a szelepek hézagjai. Tehát nem ártana azt a szelepfedelet levenni és alá kukkantani, mik is ott a hírek? Ugyanis ennek a motornak van egy-két gyenge pontja, ami ha elhanyagolják, igen csak ki tud bakkentani az emberrel!
A himbák tengelyei (merthogy keresztöblítéses turbó motor a szentem) egy egységben és kicsit gyenge módon vannak lefogatva a hengerfejhez. Ha sokáig üzemelnek nagy szelephézagokkal, a rögzítő tőcsavarok ki tudnak szakadni, és ettől a szelephézagok még tovább nőnek. Aztán egyszer csak végleg leáll a motor! (Mert a kimozdult csavarok annyira engedik a himbákat megemelkedni, hogy a szelepek már ki sem nyitnak.)
A másik gyenge pont, amit ellenőrizni kell, és szükség esetén javítani, a kiegyensúlyozó tengely. Ezt egy külön vezérműszíj-szerű bordás szíj hajtja, és a motor járását hivatott simábbá tenni az alsó fordulati tartományokban. Általában ennek a tengelynek a csapágyai szoktak tönkremenni és a tengely akár megszorulhat, eltépve a kis hajtó szíját. A blokkban is kárt tud tenni!
Még a megszorulása előtt is tudja a leírt tüneteket produkálni. A komolyabbik baj azonban az, hogy a főtengely csapágyaival azonos olajozási körben kapja a kenést és tönkremenetele miatt a főtengely csapágyainak, a hajtókarok csapágyainak és a turbó feltöltőnek is kevesebb olaj jut üzem közben. Ez pedig az álmos könyv szerint nem a hosszú motor élettartam tipikus jele! Tehát nem igazán szabadna ezt a problémát egy "hallgasd és autózz tovább" című jó tanáccsal elintézni. Mert a motor teljes tönkremeneteléhez is vezethet! Ha gondolod keress meg, A probléma oka kb. fél óra alatt tisztázható, de csak a motor kisebb megbontásával
|